פונקציה זו שימושית במיוחד אם טיסים על רדיאל מסויים ומקבלים נתון של מהירות קרקעית ממכשיר ה DME.
תרגיל:
מטוס טס על רדיאל (בנתיב) 310. הטייס גילה שעליו לשמור כיוון 300 כדי לטוס על רדיאל זה. בנוסף מהירות האויר האמתית היא 125 קשרים והמהירות הקרקעית היא 120 קשרים. מה הרוח בסביבת המטוס?
בוחרים בפונקציה Unknown Wind.
- ב THdg – כיוון אמתי, מזינים את כיוון אף המטוס: 300
- ב GS – מהירות קרקעית, מזינים 120 קשרים
- ב TCrs – נתיב אמתי, מזינים 310
- ב TAS – מהירות אויר אמתית, מזינים 125
WDir – כיוון הרוח: 228.1
WSpd – עצמת הרוח: 21.9 קשרים
* אם הכיוונים שהזנו אמתיים, נקבל רוח בכיוון אמתי ואם הכיוונים שהזנו היו מגנטיים, נקבל רוח בכיוון מגנטי. החשוב הוא לא לערבב בין כיוונים אמתיים למגנטיים.