תיאוריה לרישיון טיס
חומר לימוד עצמי משולב עם ליווי אישי של
מדריך טיסה
לפרטים נוספים
השיטה הייעילה והזולה ביותר כדי לעבור את מבחני רשות התעופה האזרחית (רת"א), משלבת חומר לימוד עצמי לקורס טיס יחד עם ליווי צמוד שלי שייתן לכם את כל הכלים להגיע לרמה גבוהה במיוחד אם אתם רוצים להתקדם בעתיד לרשיונות טיס והגדרים מתקדמים.
טיסה היא עולם ומלואו – גם בתענוג הטיסה באויר וגם ברכישת ידע רב ומעניין במיוחד.
החומר התיאורטי לטיסה כולל בתוכו תכנים מתמטיים, תפיסת מרחב, קצת פיזיקה, בעיות מילוליות ואנגלית.
אני כמדריך טיסה ומדריך תיאוריה לטיס, אוכל לסייע לכם בהתמודדות עם מקצועות התיאוריה לכל רישיונות הטיסה.
הייתרון הגדול הוא שבשילוב בין הדרכת טיסה להדרכת תיאוריה אפשר לפתור בעיית תיאורטית באמצעות טיסה ואפשר לפתור בעיה שאני מזהה בטיסה באמצעות תכנים תיאורטיים.
במהלך קורס הטיס הפרטי, על החניך לעבור 8 מבחני תיאוריה לטיסה:
את המבחנים עוברים במשרדי רת"א מלבד רדיו טלפון אותו עוברים במכון פילת.
ספר מטוס – מבחן ספר סגור:
יצרן המטוס (קיצר חברת ססנה) פרסם ספר מטוס ובו נתוני המטוס השונים. ספר סגור הוא מבחן על הכתוב בספר אבל ללא הספר – כלומר דברים שהחניך צריך לדעת בעלפה – מהירויות, מגבלות שונות ושיטת התפעול.
ספר מטוס – מבחן ספר פתוח: יצרן המטוס (קיצר חברת ססנה) פרסם ספר מטוס ובו נתוני המטוס השונים. ישנם פרקים בספר המטוס בהן יש טבלאות וגרפים המפרטים את ביצועי המטוס כמו מרחקי ריצת המראה וריצת נחיתה ויכולת השיוט של המטוס ומגבלות משקל ואיזון. במבחן זה בודקים שהחניך יודע להוציא נתונים שונים מספר המטוס כך שכמובן הוא שספר המטוס יהיה פתוח עם החניך במבחן.
מבחן ידע טכני כללי:
זה מבחן כללי על הידע התיאורטי שטייס צריך לדעת על כל המטוסים: אוירודינמיקה, איך נוצר עילוי השפעת הגאים, מבנה המטוס, המערכות בתוך המטוס, מכשירי טיסה ומנוע.
מבחן טאורולוגיה:
כשמו כן הוא, לומדים על מטאורולוגיה, תופעות מטאורולוגיות, שקעים, רמות, חזיתות, עננות ורוח ולמעשה כל מה שלפעמים שומעים בתחזית – רק הפעם גם תבינו במה מדובר. בנוסף נלמד לקרוא
מברקים ומפות מטאורולוגיות.
מבחן חוקה:
פה נהפוך לפרק זמן קצר לעורכי דין, נלמד על תקנות הטיס וכללי הטיסה, מה מותר, מה אסור, איך בנוי המרחב האוירי בישראל, כל כמה זמן מחדשים רישיון ועוד.
מבחן ביצועי אנוש:
זה מבחן על האדם בטיסה. על הראיה והשמיעה, אשליות אופטיות ואפילו על עבודת צוות והתנהגות בתא.
מבחן נווטות:
מבחן יחסית גדול שמדבר על שיטות הניווט: כדור הארץ, השפעות רוח, חישובים שונים, מפות ועוד חומר רב. בסופו נלמד לשרטט מפה ולתכנן טיסה.
מבחן רדיו טלפון:
במקצוע זה נלמד על שיטת הדיבור במכשיר הקשר המטוס, נלמד את נהלי הדיבור וגם התפשטות גלים מסוגים שונים ורכיבי הקשר במטוס. זה מבחן הכולל מבחן רגיל בכתב וגם מבחן בדיבור מול בוחן.
לאחר מעבר מבחן רדיו טלפון, תקבלו רישיון רדיו טלפון אותו תצטרכו לשמור בארנק לתמיד.
שיטת הלימוד למבחני התיאוריה:
אני אישית מאמין מאוד בלמידה עצמית משולבת שיעורים תיאוריה לפי הצורך.
ישנן 2 מטרות ללימוד התיאוריה:
שיטת הלימוד היא כזו:
לשבע מתוך שמונה המקצועות, ערכות לימוד בהן חומר לימוד מקיף המותאם כדי לענות על שאלות רת"א
החומר התיאורטי מחולק לפרקים.
לכל פרק, מבחני תרגול בהם יש שאלות על אותו הפרק.
מבחני התרגול הם למעשה קישור בו יוצגו השאלות עליהן ניתן לענות, לקבל ציון ולראות את השגיאות.
כל פעם שמסיימים מבחן תירגול, עוברים לפרק הבא וכך הלאה.
כל מספר פרקים, נקיים שיעור תיאוריה בו נדבר ונענה על כל השאלות שהיו לכם קשות ולא הצלחתם לפתור.
פה אני מפעיל את הטאץ' האישי שלי כמדריך טיסה ומדריך תיאוריה כדי לפתור עם החניך כל קושי שיש לו במבחנים.
לאחר פתירת כל מבחני התרגול – תקבלו פיינלים, שהם כל אחד מהם הוא למעשה מבחן כללי על כל החומר.
מי שעונה על כל מבחני התרגול ועל כל הפיינלים שיקבל תוך הבנה אמיתית, יכול להיות סמוך ובטוח שיעבור את המבחן ברת"א.