שמי תומר, נעים מאוד
אני מדריך טיסה ומדריך תיאוריה לרישיון טיס פרטי
,
רישיון טיס מסחרי
ולהגדר מכשירים ישראלי
.
טיסה והדרכת טיסה בפרט, עבורי זו דרך חיים ודרך חשיבה.
עולם התעופה עשיר בתוכן, מרתק, כולל הבנה של מגוון תחומים, הגשמה עצמית והנאה רבה. גישתי היא להתאים עולם זה, ספציפית לעולמו של כל חניך וחניך בנפרד.
גישתי היא חינוך הטייס המתלמד ופיתוח כישוריו הבסיסיים כך שיתאימו למקצוע הטיסה המבוקש או היעד העתידי שלו.
לדעת לטוס זה לא מספיק. אני דואג להעביר את חניכי הכשרה הכוללת, קבלת החלטות, אבחנה בין עיקר לתפל, התמודדות עם מצבי לחץ, מנהיגות ועבודת צוות.
הדרכת הטיסה אומנם הדרכה זוגית של מדריך וחניך, אבל מעבר לטיסות, אני יוצר לחניכי סביבת מגובשת וחברית המאפשרת למידה איכותית.
הסיפור שלי מתחיל בגיל 3 בערך, בו אבי, שגם היה טייס מסחרי בהרצליה, לקח אותי לטיסה הראשונה, מאז, ידעתי שזה מקומי ושאפתי בכל הזדמנות שהיתה לי, לחזור לטייל בשמיים.
בתור נער, כמו רבים אחרים, עסקתי בטיסנאות ובסימולטורים של טיסה, אז, בגיל 16 החלו ניצני ההדרכה הראשונים לזרום בדמי ומצאתי את עצמי מלמד נערים כמוני ואף מבוגרים יותר, תכנים תיאורטיים על מנת שיוכלו לטוס בסימולטור.
את רישיון הטיס שלי התחלתי בטיסת הכרות ובקורס טיס הפרטי שזה כשלעצמו היסוד המוצק שמאפיין אותי כטייס עד עצם היום הזה.
לעולם לא אשכח את טיסת הסולו - שאין מרגש ממנה, את קבלת רישיון הטיס הפרטי, המסחרי ואת נקודות הציון הרבות בדרך למטרה.
אתם בטח יודעים שטיסה, זה עסק קצת יקר, כך שעבורי האופק בתחילת הדרך, נראה עוד רחוק, אבל אני יכול להעיד שהמציאות עולה על כל דמיון - פתאום, אחרי שנים התווסף הרישיון המסחרי, הגדר מכשירים ורישיון הדרכת טיסה. ממדריכיי שליוו אותי במשך השנים, קיבלתי עולם ומלואו והבטחתי לעצמי שאת אותו העולם, בתוספת קצת ממני, אעניק לחניכיי.
כיום, כפי שכבר סיפרתי, עברו 18 שנה של ניסיון בעולם המיוחד של הטיסה. אני מדריך חניכים לרשיונות טיס פרטי ומסחרי ולהגדר מכשירים, הן בצד התיאורטי והן בצד המעשי ובנוסף מבצע הסבות מרשיונות טיס אמריקאים לישראלים והסבות בין מטוסים.