הסבת רישיון טיס אמריקאי לישראלי במספר צעדים
צאו לדרך
אם ברשותכם כבר, רישיון טיס אמריקאי או כל רישיון טיס זר שהונפק במדינה החברה בארגון ה ICAO, אתם יכולים להסב אותו לרישיון טיס כדת משה וישראל
אני יכול להסב לכם את רישיון טיס פרטי, רישיון טיס מסחרי ואת הגדר המכשירים שברשותכם, כל זה על ידי ביצוע תהליך המורכב ממספר שלבים:
חשוב לדעת:
כדי לקבל רישיון טיס ישראלי, עליכם לבצע בארה"ב את מספר השעות המינימלי של הסולו, מכשירים ולילה המקובל בישראל.
הרבה פעמים קורה, שהדרישות בארה"ב פחותות מהמינימום הישראלי - לכן, מומלץ לוודא שאתם מבצעים בארה"ב לפחות 15 שעות סולו מהן 5 שעות ניווט, 3 שעות לילה ו3 שעות טיסת מכשירים.
** כל הדברים הכתובים במאמר זה, נכונים לרגע כתיבתם, לפרטים מלאים, ניתן להכנס ל
אתר רת"א
**.
זהו. לאחר השלמת כל ההליך הבירוקרטי - תקבלו מייל עם הפניה למבחן מעשי על ידי בוחן רת"א ולמעשה תוכלו להבחן
אבל
כדי להיות מוכנים למבחן, רצוי עד חובה לבצע מספר טיסות מודרכות בישראל וזאת בגלל מספר הבדלים ופערים בין הטיסה בארץ לטיסה בארה"ב - אני כותב לכם כאן את הדברים, בצורה הכנה ביותר, כפי שהם מופיעים מנסיוני:
המרחב האוירי:
המרחב האוירי בישראל, צפוף מאוד, לצערי לא בגלל שיש פה מליון שדות תעופה, אלה עקב השטח הקטן יחסית עליו פרוסים מרחבי בקרה רבים ובו משתלבים תנועות בינלאומיות יחד עם תנועות צבאיות ומה שנותר, הולך לטובת התעופה הכללית האזרחית.
לכן, אין בישראל טיסת VFR. ניתן לטוס לפי כללי טיסת VFR אבל רק בנתיבים שדומים לטיסת IFR. בישראל, שיטה זו נקראת CVFR - טיסת ראיה מבוקרת, בנתיבים ובקשר מתמיד עם הבקרה.
לצורך ההמחשה, מדינת ישראל היא CLASS C אחד גדול שבתוכו מספר שדות מסוג B - הכוונה היא בהתנהלות, לא בגודל.
פערים ברמה ובדיוק:
אנחנו, בישראל, לא המצאנו את התעופה, לא הנחתנו אדם על הירח ובטח שלא עם סגולה.
אבל המרחב האווירי הסבוך והקטן בתוספת צפיפות תעבורתית, שדה תעופה מרכזי עם מסלול קצר וצר שמסביבו מכשולים ומגבלות ושדות נוספים באיזורים הרריים בעלי משטרי רוחות תזזיתיים, הופכים את הטיסה בישראל ללא פשוטה.
כל זה בתוספת עקרונות טיסה שהושאלו מהצבא בעיקר, מאלצים אותנו לבצע הטסה מאוד זריזה ומדוייקת.
חלק הניווט במבחן:
החלק בו הטייס נדרש לנווט במבחן המעשי לרישיונות טיס פרטי ומסחרי - שונה מהמבחן שנערך בארה"ב.
שיטת הניווט נלקחה מהשיטה שנלמדה בצבא והיא דומה לדרך הבסיסית ביותר בה השתמשו במלחמות העולם. לא ניתן להשתמש במערכות מבוססות GPS.
אתם תמריאו משדה המוצא ותבצעו ניווט בנתיבים, תוך דיבור מתמיד ברשת הקשר, שמירה על נתוני טיסה והזדהות בשטח באמצעות שעון-מפה-שטח, חישוב נתוני רוח ויציאה ללג הבא - כך עד שדה היעד וחזרה.
* אלו שמסבים רישיון טיס מיסחרי, יבצעו ניווט זמ"מ (זמן מעל מטרה) בו יצטרכו להגיע אל מעל המטרות - נקודות הדיווח בזמן מצטבר מההמראה כפי שתוכנן לפני הטיסה.
קשה ולמעשה בלתי אפשרי לעבור מבחן מעשי בישראל מבלי לבצע מספר טיסות ניווט מודרכות לפני המבחן.
ניסיון לאחרונה
הרבה קורה, שבעלי רישיון טיס אמריקאי, מגיעים לארץ ועד שמתחילים לטוס, עוברים מספר רב של חודשים שלמעשה בהן לא טסו.
כמו כל טייס שלא טס לאחרונה, מצטברת חלודה שיש להסיר עם WD40 תעופתי.
החדשות הטובות הן
שיש לכם כבר רישיון טיס ואם תגיעו לתהליך בפתיחות מחשבתית ורעיונית ללמידה, התהליך לא יהיה ארוך מידי - במושגים ישראליים.
חשוב להבין, שכאן בישראל, בכל תחום ובפרט בתעופה, דברים לוקחים את הזמן שלהם. רוב זמן ההסבה הולך על מעבר מבחני התיאוריה (מספר חודשים) והיתר (עוד מספר חודשים) על השלמת הפערים החסרים.
התפקיד שלי הוא לגשר בין הפערים הפיזיים והמנטלים של הטיסה בארה"ב ובישראל ולהביא אתכם מוכנים למבחן המעשי.