כדי לקבל רישון טיס, צריך לטוס בממוצע בין 60 ל 80 שעות. אבל ישנה שונות בין חניך לחניך לנתונים המלאים

בכמה שעות טיסה משיגים רישיון טיס?

לא פעם אני נשאל על ידי מועמדים לקורס טיס אזרחי, בכמה שעות אסיים, כמה זמן זה יקח?
זו שאלה סופר לגיטימית. קורס טיס הוא קורס יקר ותובעני. הייתי שם.

משך הקורס בשעות ובשנים / חודשים, קובע בסופו של דבר כמה תשלמו עבור הקורס עצמו. אני עד היום זוכר איך עבדתי שנתיים, חסכתי כל מה שיכלתי, רק כדי להגשים את החלום. החדשות הטובות הן שההשקעה הרבה טומנת בחובה סיפוק עצום והגשמה עצמית רבה.

תשובת התקנות לשאלת השעות היא שהמינימום עבור קורס טיס פרטי הוא 40 שעות.

בפועל ולמרות שכלל המדריכים, יהפכו עולמות כדי לצמצם את משך הקורס בלי לפגוע בידע ובבטיחות, הזמן הממוצע נע בין 60 ל 80 שעות טיסה.

בניגוד לקורס טיס צבאי בו כל החניכים מתקדמים פחות או יותר באותו הקצב, לקורס טיס אזרחי מצטרפים מגוון רחב של חניכים שונים אחד מהשני, וכפועל יוצא, תהיה שונות בשעות הדרושות לכל אחד על מנת לצלוח קורס טיס פרטי

חוץ מיכולות מולדות, לנתונים רבים אחרים כמו אורח חיים, גיל, ודברים נוספים יש השפעה דיי גדולה על היכולת והקצב בו החניך מתמודד עם קורס הטיס.

  • יש הבדל בין צעירים ומבוגרים
  • בין אלו שהתעסקו בתחומי תעופה שונים בעבר לאלו שהתעסקו בתחומי עניין אחרים
  • בין אלו שחלמו להיות טייסים מינקות לאלו שנחשפו רק לאחרונה ליופי של הטיסה
  • בין אנשים מאוד עסוקים לאלו שלהם זמן פנוי בשפע

כל נתון כזה, עשוי להשפיע בשעות עד עשרות שעות על מספר השעות הדרושות עד קבלת הרישיון

לאחרונה, וכדי להעמיק את ידיעותיי בנושא, ביצעתי סקר שלעניות דעתי הוא הראשון מסוגו בישראל, ושאלתי שאלות שונות בקרב אלו שקיבלו רישיון טיס פרטי. שאלות שקשורות לאורח החיים והקשר שלהם עם עולם התעופה וגיליתי מספר נתונים מעניינים ותכלס.. די הגיוניים.

הגיל הממוצע של החניכים בקורס טיס פרטי הוא 34.
מספר השעות הממוצע לקבלת הרישיון הוא 66 כאשר 80% מהאוכלוסיה נעה בין 50 ל 90 שעות ו 50% מהאוכלוסיה נעה בין 60 ל 80 שעות.

נוף קו החוף

השפעת הגיל:
גילאי 20-30 השלימו את הקורס ב5 שעות פחות מהממוצע וגילאי 50-60 השלימו את הקורס 5 שעות מעל הממוצע כש 30-50 היו מאוד קרובים לממוצע.

השפעת סוג מטוס:
אלו שלמדו על ססנה 152 סיימו את הקורס בממוצע 6 שעות פחות מאלו שלמדו על ססנה 172.
(נכון אבל לומר שזה דבר מתקזז לאור העובדה שאלו שלמדו על ססנה 152 צריכים לבצע הסבה של מספר שעות כדי לטוס על ססנה 172)

עניין בתחום:
אלו שהתעניינו בתחום התעופה בגיל ילדות (הרכיבו דגמים, קראו חוברות על מטוסים וכו), סיימו את הקורס ב 8 שעות פחות מאלו שלא היה להם עניין מעשי בתחום

ומסמר הסקר.. אלו שהטיסו משהו (לא משנה מה):
אלה שהיה להם נסיון טיסה קודם (קורס חלקי בצבא, סימולטורים ביתיים , טיסנים וכו...) סיימו את הקורס ב 15 שעות פחות מאלו שלא היה להם נסיון קודם

מי שחולם על קורס טיס בעוד אי אילו שנים, יעשה נכון ויתקין סימולטור טיסה ביתי.
ההתעסקות היומיומית בסימולטור ביתי, בדגש על ביתי, ממקמת את החניך הטרי בפוזיציה כזו שרוב הדברים מוכרים לו והקשב שלו פנוי ליתר לימודי הטיסה והטסת המטוס ועשוי לחסוך עשרות אלפי שקלים.

כמובן שיש נתונים נוספים אותן ניתן לחתוך מהסקר – לכן אני משתף אתכם את הטבלה המלאה של מה שנדגם.

אני כמדריך, אעזור לכם להעצים או לשנות את התכונות איתם נולדתם ולנווט אותן לטיסה ובמקביל להשלים לכם את החוסרים אם קיימים על מנת לקצר ככל שניתן את הקורס בלי לוותר אפילו בפסיק על בטיחות ומקצוענות.



צור קשר
תומר חיים - הדרכת טיסה
054-8313654