ASA CX-2 הסבר שימוש
חזור לתפריט
Flight --> Plan Leg --> Hdg/GS
Hdg/GS זו פונקציה שמחשבת מה יהיה הכיוון שעל הטייס יהיה לשמור, על מנת לטוס על גבי נתיב מסויים ומה תהיה מהירותו הקרקעית של המטוס, כל זה כתוצאה מכיוון נתיב הטיסה, מהירות אויר אמיתית ונתוני הרוח השוררים.

הכיוונים בפונקציה הם כיוונים אמתיים אבל באותה מידה יכולים להיות מגנטיים.
(בהנחה שכולם מגנטיים – אסור לערבב בין סוגי כיוונים)

תרגיל:
מטוס טס במהירות אויר אמתית 110 קשרים על נתיב שכיוונו האמתי 270.
הרוח בנתיב נושבת מכיוון אמתי 330 בעוצמה של 15 קשרים. מה יהיה הכיוון שעל הטייס לטוס בו כדי לשמור את נתיב הטיסה ומה תהיה המהירות הקרקעית של המטוס?

בוחרים בפונקציה Hdg/GS.
  1. ב TCrs– נתיב אמתי, מזינים 270
  2. ב TAS – מהירות אויר אמתית, מזינים 110
  3. ב Wdir – הכיוון האמתי של הרוח מזינים, 330
  4. ב WSpd – עוצמת הרוח, מזינים 15 קשרים
בתוצאות מקבלים:
THgd – כיוון המטוס 276.8, זה הכיוון שעל הטייס לטוס בו כדי לשמור נתיב אמתי 270
GS – מהירות קרקעית 101.7 קשרים

הרוח שבאה מצד ימין לכיוון הנתיב מאלצת את הטייס לתקן ימינה ולטוס 6.8 מעלות לתוך הרוח. כמו כן לרוח זו רכיב אף, לכן היא מקטינה את מהירות הטיסה ל 101.7 קשרים