תזכורת:
ככל שצפיפות האויר קטנה, נכנסות לצינור הפיטו פחות פרודות אויר ביחידת זמן והמהירות הנמדדת נמוכה יותר מהמהירות האמתית של המטוס בתוך גוש האויר, לכן ככל שגובה הלחץ גדול וככל שהטמפרטורה החיצונית גבוהה, כך מהירות האויר האמתית TAS תהיה גבוהה בהשוואה למהירות המכשירית המתוקנת CAS.
תרגיל:
מטוס טס במהירות מכשירית מתוקנת 110 קשרים, בגובה 8000 רגל.הטמפרטורה החיצונית בגובה היא 10 מעלות צלסיוס. מה תהיה מהירות האויר האמתית?
בוחרים בפונקציה Plan TAS.
- ב CAS – מהירות מכשירית מתוקנת מזינים, 110 קשרים
- ב OAT – טמפרטורה חיצונית מזינים, 10 מעלות צלסיוס
- ב Palt – גובה לחץ, מזינים 8000 רגל
TAS – מהירות אויר אמתית 126.4 קשרים – זו מהירות האויר האמתית בתוך גוש האויר
TAT – זו הטמפרטורה המכשירית 12.10 (במהירויות כאלו אין הבדל משמעותי)
MACH – מס מאך 0.1927